Blog #2, 3 maanden verstreken

Hellooo,

Ik had me voorgenomen om vaak een blogupdate te doen, maar dat is nu al niet gelukt. Na 3 maanden is hier eindelijk weer een nieuwe blog.

In de afgelopen 3 maanden heb ik het ontzettend druk gehad, in april heb ik mijn laatste schoolweken gehad, en vervolgens heb ik heel hard geleerd voor mijn examens. Want zonder mijn havo diploma op zak zou dit avontuur niet door kunnen gaan.

Na de vermoeiende examenweken had ik dan eindelijk vakantie en na een weekje Barcelona moest ik in spanning wachten op een telefoontje waar heel veel van af hing. Donderdag 16 juni rond een uur of 5 kreeg ik dan eindelijk het verlossende bericht: GESLAAGD! Mijn geluk kon niet meer op, dit betekend dat ik dus officieel naar Amerika ga!

Tussendoor had ik zaterdag 4 juni ook nog de voorbereidingsbijeenkomst in Hilversum. Deze dag stond in het teken van:

  1. Alle dingen die we nog moesten regelen voor ons vertrek naar New York
  2. Belangrijke dingen die je in Amerika zouden kunnen overkomen (zoals heimwee, en geen klik met je gastgezin)
  3. Verhalen uitwisselen met oud studenten
  4. De lang verwachte groepsfoto met fantastische I love high school T-shirts.

Punten 1 en 2 waren niet heel interessant aangezien ik deze verhalen al 20 keer had gehoord. Wel leuk was dat er een Ayusa (de Amerikaanse partner organisatie) medewerker aanwezig was. Hierdoor werd het wat interessanter. Maar vooral praten met oud high school studenten was leuk. Door hun ervaringen kreeg je een beetje inzicht wat er op je te wachten stond vond ik. En dan de lang verwachte groepsfoto… Je ziet ze onderaan mijn blog, echt de beste foto’s ooit… Maar het was wel een hele leuke bijeenkomst met alle andere uitwisselingsstudenten!

En dan over mijn gastgezin: ik heb mijn hostmom en een paar van haar kleindochters beter leren kennen, en nog steeds denk ik dat ik een heel erg leuk gastgezin heb gekregen! Ook gaan twee kinderen van mijn gastmoeder ook exchange students hosten, een gaat een Duitse jongen hosten en aangezien mijn double placement ook Duits is, zit ik volgend jaar niet alleen tussen de Amerikanen maar ook tussen de Duitsers. En de andere host een Spaans meisje van mijn leeftijd. Ik heb al contact met haar en het lijkt me echt een heel aardig en lief meisje.

Ik kan niks anders meer bedenken dat ik wil opschrijven dus ik geloof dat hierbij mijn blogupdate tot een einde komt.

-Lieve

Hier nog de groepsfoto's van de voorbereidingsbijeenkomst:

Reacties

Reacties

John

Beste Lieve,
Wauw! Wat een geweldig avontuur ga je aan!
Leuk zeg. Waar in de Verenigde Staten ga je heen?
Groeten van
John Mulders

Lieve

Hoi John!
Leuk een bericht van je te krijgen. Ik ga naar Oklahoma, op de grens met Arkansas!

Robin

Super leuk dat je dit doet! Met welke organisatie word je ondersteunt voor highschool want het lijkt mezelf ook supet vet!

Robin

Lieve

Hi Robin! Leuk dat je interesse hebt in een high school jaar! Ik ben nu net een kleine week in Amerika. Ik ben met de organisatie travel active, google ze maar even ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active